vrijdag 5 december 2014

Italiaanse tosti

Een van mijn favoriete lunch plekjes in Groningen is Doppio en dan vooral voor de latte karamel met of broodje geitenkaas of de Italiaanse tosti, Matias gaat sowieso bijna altijd voor de Italiaanse tosti en ook mijn vader. En ja hij is echt lekker die tosti.
Dus ik ging aan de slag met mijn eigen versie van de Italiaanse tosti om zo een beetje Doppio thuis te krijgen ;)




Wat heb je nodig:
Dun brood , het liefste wit brood ( passie&liefde brood van de Albert Heijn)
Tomatensaus ( ik heb mijn pizza saus gebruikt , voor recept klik hier pizzasaus )
Parmezaanse kaas
Parmaham
Pesto
Gedroogde tomaatjes ( ook naar mijn recept , klik hier gedroogde tomaatjes )
Mozzarella
Italiaanse salami
Olijfolie

Besmeer het eerste sneetje brood met tomatensaus en leg daar bovenop parmaham , pijnboompitjes en een flinke laag Parmezaanse kaas ( mijn sneetjes brood waren vrij dik maar ze moeten veel dunner dan hoe de mijne was)

Leg daar weer een sneetje brood boven op en smeer daar vervolgens pesto bovenop en leg er gedroogde tomaatjes , mozzarella en Italiaanse salami op.

vervolgens leg je het laatste sneetje brood erboven op en daar smeer je een beetje olijfolie op de bovenkant.

Grill nu de tosti´s in de oven op een hele lage stand in de oven ( 175 graden kan prima ) zodat het mooi van binnen smelt en krokant van buiten word.

In Doppio word de Italiaanse tosti geserveerd met limoen yoghurt mayonaise , ik heb een poging gedaan maar kwam er niet goed uit met deze saus haha dus Doppio wint met de saus ;)
Ik vind het zelf dat de tosti lekker genoeg is zonder saus ! Enjoy.



1 opmerking: