maandag 24 november 2014

25 Foodvragen aan mijn ouders.

de 25 foodvragen kwam ik als eerste tegen bij uitpaulineskeuken.nl en vervolgens bij de dames van 2wmn.nl.
Ik wou hem al langer invullen en nu dan toch gedaan !! Maar ik heb voor de verandering mijn ouders dezelfde vragen toe gestuurd en die hebben hem ook ingevuld wat je hieronder dus kan lezen, Wat grappig is dat zonder we elkaars antwoorden wisten we toch op sommige vragen dezelfde antwoorden gegeven.

Klik hier voor de 25 food vragen ingevuld door mijzelf :25 Foodvragen aan mijzelf
Enjoy!



Annemieke :
Wat is je favoriete ontbijt. 
Tja dat hangt ervan af wanneer en met wie....fruit heerlijk.. een nog warme italiaanse bol van een echte bakker met roomboter en rosbief, een glaasje vers geperste jus d'orange een zacht gekookt eitje en een kopje cappuccino

Hoe drink je je koffie.
Zwart, of met opgeschuimde hete melk

Soep of salade.
Ai....mag het ook beiden in de zomer salade, in de winter soep en in de herfst en lente hangt het van het weer af

Wat is je favoriete kookboek.
het is dat ik een keus moet maken...
De Italiaanse keuken van Claudia Roden

Nooit meer zoet of nooit meer hartig.
Nooit meer zoet

Welke keuken(land) is jouw favoriet.
Vroeger zou ik zonder nadenken Italië hebben gezegd. Nu met nadenken nog steeds maar ook andere keukens vind ik leuk bijvoorbeeld Aziatisch

Wat is je favoriete food film.
Chocolat met Juliet Binoche, Judi Dench en Johny Depp

Wat is je meest guilty pleasure.
Tony Chocolony melk caramel zeezout (nu in de aanbieding van AH)

Wie is je grootste inspiratie bron.
De basis ligt bij mijn moeder, en haar moeder
Wie inspireert me nu het meest..eigenlijk niemand specifiek alhoewel ik wel fan ben van Karin Luiten  www.kokenmetkarin.nl

Wat zit er op je lievelings broodje.
Roomboter en iets gezouten rosfief en een beetje rucola

Thuis koken of uit eten gaan.
Thuis, of eten bij Hanneke en Alfons

High end of Low profil.
High end

Wat is je lievelings restaurant.
Heb ik niet echt, bij de Pauw in Groningen voel ik me altijd wel echt uit en heerlijk verzorgd

Het lekkerste dat ik ooit heb gegeten.
Op een zonovergoten terrasje in Italie gesmolten kaas met truffel en een heerlijk glas wijn erbij

Je favoriete cocktail.
Negroni en dan graag op het terras in Capoliveri

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal.
De laatste ken ik niet dus ik ga met George, mag Sean Connery ook ?

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken.
Passie voor het koken!

Mijn favoriete snack is.
Hangt van mij  stemming af. Bitterballen, een heerlijk toastjes met blauwe kaas van de kaasboer en soms naturel chips met een eigengemaakt dipsausje (gestolen saus van Kees)

Wat zit op jouw pizza.
Gorgonzola,  asperges, italiaanse ham, italiaanse salami

Mijn favoriete foodblog is.
De jouwe, en daarna die van Karin Luiten en die van Italiaans koken met Antoinette

Het gekste wat ik ooit heb gegeten is.
Vleermuiscurry

Wat staat er op jouw food bucket list.
Heb ik niet vrees ik, ik wil wel ooit nog een keer een les van een echte chefkok hebben en..bonbons maken

Ik kan niet leven zonder.
Lourens 

Lourens :
Wat is je favoriete ontbijt.  
Nassi

Hoe drink je je koffie. 
Zwart

Soep of salade
Saladesoep

Wat is je favoriete kookboek. 
Delicious

Nooit meer zoet of nooit meer hartig. 
Nooit meer bitter

Welke keuken(land) is jouw favoriet. 
Italië

Wat is je favoriete food film. 
Chocolat

Wat is je meest guilty pleasure. 
Chocolade

Wie is je grootste inspiratie bron. 
De chef in de thuiskeuken

Wat zit er op je lievelings broodje. 
Carpaccio

Thuis koken of uit eten gaan. 
Vooral het laatste, zolang het drie gardes of meer zijn ....

High end of Low profile. 
High End

Wat is je lievelings restaurant. 
Tot nu toe de meest geweldige eetervaring bij Parkheuvel in Rotterdam, maar ook de soda las Orchydeas in Costa Rica was prima ....

Het lekkerste dat ik ooit heb gegeten. 
Dat  moet nog komen ....

Je favoriete cocktail. 
Negroni

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal. 
Wie is George Clooney?

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken. 
De chef

Mijn favoriete snack is. 
Berehap met pindasaus ....

Wat zit op jouw pizza. 
Spek

Mijn favoriete foodblog is. 
Lees ik niet

Het gekste wat ik ooit heb gegeten is. 
Vleermuiscurry ....

Wat staat er op jouw food bucket list. 
Even opzoeken ....

Ik kan niet leven zonder. 
eten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten